Τι Επιπτώσεις Έχει Ο Καταναλωτισμός Στην Καθημερινότητά μας;

Ο καταναλωτισμός ορίζεται ως μια συνειδητή δημιουργία αναγκών, οι οποίες δεν αναφέρονται στην πραγματικότητα μας. Είναι δηλαδή ψεύτικες ανάγκες, που όμως τις νιώθουμε ως αληθινές. Ο σύγχρονος καταναλωτισμός βασίζεται στο ότι η καθημερινότητα μας δεν είναι αρκετά ικανοποιητική, άρα χρειαζόμαστε παραπάνω. Ο καταναλωτισμός είναι η συνέπεια της εκπαίδευσης των πολιτών να είναι προγραμματισμένοι για την έλλειψη, κατά κάποιο τρόπο. Έτσι, συνεχώς καταναλώνουν.

Οι διαφημίσεις πέτυχαν να κάνουν τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι αυτό που έχουν δεν είναι αρκετό και ότι χρειάζονται περισσότερα. Οι καθημερινές μας εμπειρίες δεν μπορούν από μόνες τους να μας κάνουν ευτυχισμένους, έτσι χρειαζόμαστε κάτι για να καλύψει το κενό μας. Στη σύγχρονη κοινωνία μας απουσιάζει η πιθανότητα να μείνει κάποιος έκπληκτος από τη θέα ενός δέντρου, για παράδειγμα. Παρ’ όλα αυτά, θα ενθουσιαστεί από ένα ζευγάρι μπότες τελευταίας μόδας ή από έναν υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας.

1

Στην κοινωνίας μας, το τι φοράμε και το τι κατέχουμε μας αυτοπροσδιορίζει. Υποδηλώνει, δηλαδή, κατά κάποιο τρόπο την ταυτότητα μας. Η κατανάλωση λειτουργεί επίσης ως μια διαδικασία αποπροσανατολισμού των προβλημάτων μας. Την ώρα που ψωνίζουμε αποσπούμε την προσοχή μας από τα καθημερινά μας προβλήματα, καθώς νιώθουμε ότι κάνουμε κάτι καλό για τον εαυτό μας.

Σχετικά Άρθρα  Tips Ομορφιάς Απ΄ Όλο Τον Κόσμο

Σύμφωνα με τον Γκάντι, η γη έχει αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες όλων, αλλά όχι αρκετά για να καλύψουν την απληστία όλων. Όμως, τι κάνει τους ανθρώπους άπληστους; Είναι η ανθρώπινη φύση ή το μάρκετινγκ και ο καταιγισμός των διαφημίσεων, που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι αυτά που έχουμε δεν είναι αρκετά. Οι περισσότεροι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το μάρκετινγκ και οι διαφημίσεις εκμεταλλεύονται την έμφυτη τάση του ανθρώπου στην απληστία.

3

Ο καταναλωτισμός χτυπάει κόκκινο την περίοδο των εορτών, καθώς οι καταναλωτές διακατέχονται το άγχος να κάνουν καλές αγορές και σωστές και επιλογές. Βρίσκονται ενώπιον διλημμάτων, αφού για το κάθε προϊόν υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες και εκδοχές. Ερευνητές μελέτησαν το θέμα της υπερπροσφοράς των προϊόντων και κατέληξαν ότι μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε κατάθλιψη. Ο καταναλωτής μπερδεύεται για το τι να διαλέξει, αλλά και δεν ικανοποιείται, αφού ακόμα και μετά την επιλογή του, αναρωτιέται αν τελικά διάλεξε το σωστό. Τελικά, μένει με τις τύψεις που απέρριψε τα υπόλοιπα προϊόντα, αλλά και με ένα αίσθημα ανικανοποίητου ότι τελικά μπορεί και να μη διάλεξε το σωστό. Έτσι, με την πρώτη ευκαιρία θα επιδοθεί και πάλι στον καταναλωτισμό.

Share and Enjoy

Get Socializing
error