Η Δίαιτα της Νάσα : Αδυνατίστε με το πρόγραμμα των αστροναυτών

Photo of author
Written By Achilleas Kandis

Περιεχόμενα

Η διατροφή των αστροναυτών (Nasa Diet)

Η δίαιτα των αστροναυτών φημολογείται ότι αναπτύχθηκε από διατροφολόγους της NASA για τη βελτιστοποίηση της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών από τα τρόφιμα και την εξάλειψη των προβλημάτων στο στομάχι. Ωστόσο, στην πορεία, η δίαιτα έγινε δημοφιλής για έναν άλλο λόγο: την απώλεια βάρους. Είναι δύσκολο για άλλες δίαιτες να φτάσουν την απώλεια βάρους, όπως αυτή τη δίαιτα, καθώς είναι αρκετά αποτελεσματική μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και είναι σίγουρο πως θα χάσετε αρκετά κιλά σε 2 εβδομάδες.

Από πότε υπάρχει η δίαιτα της nasa

Η NASA φέρεται να ανέπτυξε τη δίαιτα των αστροναυτών τη δεκαετία του 1960 για τους αστροναύτες της στις αποστολές στο διάστημα. Οι διατροφολόγοι και οι επιστήμονες τροφίμων τους πειραματίστηκαν με διάφορους τρόπους για να μειώσουν την ποσότητα των αερίων που παράγονται στο στομάχι των αστροναυτών, καθώς η περίσσεια αερίων στο διάστημα μπορεί να διαταράξει την ευαίσθητη ισορροπία της ατμόσφαιρας στο εσωτερικό ενός διαστημικού σταθμού.

Τα γαστρεντερικά προβλήματα μπορούν να ελαχιστοποιηθούν επιλέγοντας τροφές που παράγουν πολύ λίγα αέρια καθώς διασπώνται μέσα στο στομάχι. Ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης και άλλα τρόφιμα όπως θα δούμε πιο κάτω είναι τα υλικά της δίαιτας, που είναι περισσότερο αποτελεσματική από τις λεγόμενες χημικές δίαιτες.

Τα αποτελέσματα της δίαιτας στην απώλεια του βάρους δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανθρώπους να χάνουν 20 κιλά μέσα σε δύο εβδομάδες. Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να είστε αστροναύτης για να επωφεληθείτε από αυτό το εξαιρετικό σχέδιο απώλειας βάρους.

Η δίαιτα των αστροναυτών λέγεται ότι ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στους πολιτικούς κύκλους, με ορισμένους υπέρβαρους αξιωματούχους να φέρονται να έχουν χάσει έως και 50 κιλά. Πιστεύεται ότι στους οπαδούς της περιλαμβάνονται γερουσιαστές των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον, μέλη του Κοινοβουλίου στην Οτάβα του Καναδά, ακόμη και ένας πρώην δήμαρχος της Μόσχας.

Είναι εύκολο να την ακολουθήσετε και τα αποτελέσματα έρχονται γρήγορα, καθιστώντας την μία από τις πιο παρακινητικές δίαιτες που υπάρχουν. Μετά την πρώτη εβδομάδα, όταν αρχίζετε να βλέπετε πώς μπορείτε να χωρέσετε στα κάποτε πολύ στενά ρούχα σας, γίνεται πολύ εύκολο να συνεχίσετε.

Τι πρέπει να κάνετε για να ξεκινήσετε την δίαιτα της Νάσα

Η δίαιτα των αστροναυτών διαρκεί 13 ημέρες. Μπορεί να επαναληφθεί αφού περάσουν δύο εβδομάδες από την ολοκλήρωση της δίαιτας. Οι βασικοί κανόνες περιλαμβάνουν την αποφυγή λίπους και ζάχαρης, τον περιορισμό των υδατανθράκων, την κατανάλωση δύο λίτρων νερού κάθε μέρα και την κατανάλωση περίπου 500 θερμίδων την ημέρα.

Η αποφυγή του λίπους σημαίνει ότι όλα τα τρόφιμα πρέπει να είναι χωρίς λιπαρά. Άρα δεν επιτρέπεται η κατανάλωση μαγειρικού λαδιού, βουτύρου ή μαργαρίνης. Ζάχαρη δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγετε μόνο τη λευκή ζάχαρη. Περιλαμβάνει επίσης τα ζαχαρούχα τρόφιμα, όπως τα κέικ, τα μπισκότα και τα γλυκά. Τοστ ή φρυγανιές ολικής άλεσης αλλά και ζαμπόν κοτόπουλο που μπορεί να δώσει λιγότερες θερμίδες από τα άλλα κρέατα, είναι επίσης αποδεκτά τρόφιμα.

Η δίαιτα της nasa είναι επίσης μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, οπότε το ψωμί και τα προϊόντα σιταριού ή δημητριακών περιορίζονται. Αυτό περιλαμβάνει επίσης αμυλούχους υδατάνθρακες, όπως οι πατάτες και το ρύζι.

Δύο λίτρα νερό συνιστώνται για να επιταχύνετε την απώλεια του βάρους, αλλά αν μπορείτε να πίνετε περισσότερο από αυτό, τότε οπωσδήποτε κάντε το. Το νερό αποτελεί βασικό μέρος της δίαιτας, καθώς όσο περισσότερο νερό πίνετε, τόσο περισσότερο μπορείτε να ξεγελάσετε τον οργανισμό σας, ώστε να νομίζει ότι δεν πεινάτε.

Αν και πρόκειται για μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων, δεν υπάρχει μέτρηση θερμίδων στη δίαιτα της nasa. Λόγω του ότι είναι πολύ χαμηλή σε θερμίδες, δεν συνιστάται να ακολουθήσετε αυτή τη δίαιτα για περισσότερο από δύο εβδομάδες κάθε φορά, σε σχέση με κάποια άλλη χημική δίαιτα. Η εν λόγω διατροφή θα σας δώσει την ευκαιρία να χάσετε περίπου 7 κιλά σε 2 εβδομάδες.

Αλλά για βραχυπρόθεσμη μείωση του βάρους, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείτε αποτελέσματα πολύ γρήγορα. Και μπορείτε να την επαναλάβετε αρκετές φορές μέσα σε ένα χρόνο, για ακόμα μεγαλύτερη απώλεια του βάρους.

Η μείωση του βάρους με τη δίαιτα αστροναύτη είναι δύσκολο να επαναληφθεί με άλλες δίαιτες, οπότε μπορεί να βρεθείτε στη δίαιτα μέχρι και τέσσερις φορές το χρόνο, ανάλογα με το βάρος που έχετε να χάσετε.

Ποια τρόφιμα πρέπει να τρώτε

Με τη δίαιτα των αστροναυτών μπορείτε να τρώτε κρέας, ψάρι, αυγά και λαχανικά. Μπορείτε να φάτε όσα και όποια θέλετε λαχανικά και αυτό θα είναι το κλειδί για να κρατήσετε την πείνα σας μακριά. Το να χορταίνετε με φυλλώδη λαχανικά ή λαχανικά στον ατμό θα σας βοηθήσει πολύ στο να αισθάνεστε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

Τηρήστε αυτές τις συστάσεις για τις 13 ημέρες, πριν επανέλθετε στην κανονική σας διατροφή.

Τι πρέπει να αποφεύγετε στην δίαιτα της Νάσα

Όπως συμβαίνει με όλες τις δίαιτες, υπάρχουν τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε αν θέλετε να επιτύχετε την μείωση βάρους σας. Ακολουθεί ένας κατάλογος με τα κυριότερα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε.

  • Ζάχαρη και γλυκά
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Αναψυκτικά και χυμοί φρούτων
  • Αλκοόλ
  • Αμυλούχα λαχανικά, όπως πατάτες, παντζάρια, παστινάκια και καρότα
  • Ρύζι και ζυμαρικά
  • Ψωμί και δημητριακά
  • Προϊόντα καπνιστού κρέατος
  • Βούτυρο και μαργαρίνη

Δείγμα Γευμάτων για την Δίαιτα της Νάσα:

Εδώ είναι μερικά δείγματα σχεδίων γευμάτων για να σας δώσουν κάποιες ιδέες για το τι να φάτε. Μη διστάσετε να αλλάξετε ή να αντικαταστήσετε ορισμένα τρόφιμα, αν δεν σας αρέσουν (π.χ. μοσχάρι με ψάρι ή αυγά με ζαμπόν). Επιλέξτε μία επιλογή από κάθε γεύμα για κάθε ημέρα.

Πρωινό:

αυγά ποσέ με ζαμπόν, καφέ ή τσάι χωρίς ζάχαρη.

Τόνος, μελιτζάνα σχάρας, καφές ή τσάι χωρίς ζάχαρη.

Τυρί cottage, κουνουπίδι, καφές ή τσάι χωρίς ζάχαρη.

Ομελέτα με τυρί, καφές ή τσάι χωρίς ζάχαρη.

Ομελέτα με μανιτάρια και ντομάτες, καφές ή τσάι χωρίς ζάχαρη.

Πορτοκάλι ή φρέσκο χυμό

Γεύμα:

Μπριζόλα, ελληνική σαλάτα, σούπα σέλινου.

Χοιρινό φιλέτο, μαρούλι, σούπα λαχανικών.

Αυγοσαλάτα, ντοματόσουπα.

Ψητό ψάρι, λάχανο τουρσί.

Κοτόπουλο στη σχάρα, σαλάτα κήπου.

μπιφτέκι κοκκινιστό λεμονάτο κτλ

μεσημεριανό 1 μερίδα κρέας ψημένο στη σχάρα

σαλάτα με καρότα ντομάτες

Δείπνο:

Ψάρι στη σχάρα και σαλάτα.

Ψητό μοσχάρι με πράσινα φασόλια και μπρόκολο.

Ζαμπόν με μπιζέλια και ντομάτες.

Ψητό κοτόπουλο με κολοκύθα και πράσινα φασόλια.

Ψάρι τηγανητό με κουνουπίδι και μπρόκολο.

1 σαλάτα τριμμένο καρότο

Πρόγραμμα Δίαιτας Νάσα για 2 εβδομάδες

Πρωινό (Κάθε μέρα το ίδιο)

  • 2 αυγά με 2 φέτες ψωμί τοστ ή φρυγανιές ολικής άλεσης
  • 1 πορτοκάλι ή φρέσκο χυμό πορτοκάλι.
  • Δεκατιανό (2 φέτες ψωμί ή φρούτα όσα και όποια)

• Έχεις παράλληλα την επιλογή να σπάσεις το πρωινό σε δυο κομμάτια αν δεν μπορείς να το φας όλο, αφήνοντας για παράδειγμα το ένα αυγό και φρυγανιά για μετά.

• Καρότα κι αγγούρια

• 1 φρούτο

Δευτέρα

Μεσημεριανό: 1 σαλάτα λαχανικών χωρίς λάδι και 3 αυγά ή μεσημεριανό 1 στήθος κοτόπουλου ή 1 μερίδα κρέας μοσχαρίσιο

Βραδινό: 1 μερίδα κρέας χοιρινό χωρίς λίπος, 1 σαλάτα λαχανικών χωρίς λάδι ή 1 ομελέτα με 2 αυγά 5 φέτες ζαμπόν

Τρίτη

Μεσημεριανό: 1 στήθος κοτόπουλου στη σχάρα και 1 μερίδα πράσινη σαλάτα ή 1 μερίδα κρέας χοιρινό με μεγάλη σαλάτα με λαχανικά

Δείπνο: 7 φέτες ζαμπόν, κοτόπουλο που μπορεί να έχει μείνει από το μεσημέρι και σαλάτα

Τετάρτη

Μεσημεριανό: 1 μεγάλη σαλάτα με λαχανικά της αρεσκείας σου και 1 τοστ με γαλοπούλα μόνο

Βραδινό: 1 ομελέτα με 2 αυγά, 5 φέτες ζαμπόν και 1 μεγάλη σαλάτα χωρίς λάδι

Πέμπτη

Μεσημεριανό: 1 σαλάτα τριμμένο καρότο με λάχανο, 1 βραστό αυγό και 7 φέτες γαλοπούλα

Βραδινό: Λαχανικά ωμά ή βραστά και κρέας μοσχαρίσιο

Παρασκευή

Μεσημεριανό: Σαλάτα με καρότα, ντομάτες, αγγούρια, λάχανο και 1 μερίδα κοτόπουλο

Βραδινό: 1 μερίδα κρέας ψημένο στη σχάρα όπως μπριτζόλα, παϊδάκια ή ρολό, και σαλάτα.

Σάββατο

Ημέρα Αποτοξίνωσης: Μόνο φρούτα, όσα και όποια θέλετε

Κυριακή

Μεσημεριανό: 1 μερίδα κρέας μοσχαρίσιο (μπιφτέκι, κοκκινιστό, λεμονάτο κτλ) και σαλάτα

Βραδινό: 1 ομελέτα με 2 αυγά, 1 τοστ με γαλοπούλα και 1 πορτοκάλι

Τα οφέλη της διατροφής των αστροναυτών

Το κύριο όφελος της δίαιτας των αστροναυτών είναι η γρήγορη μείωση του βάρους. Καθώς πρόκειται για μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, θα χάσετε βάρος πολύ γρήγορα. Εξαιτίας αυτού, συνιστάται ως δίαιτα γρήγορης εκκίνησης, για να σας παρακινήσει στην αρχή του ταξιδιού σας για την απώλεια βάρους.

Μόλις επαναφέρετε τους υδατάνθρακες και τα καλά λιπαρά στη διατροφή σας, η απώλεια βάρους θα επιβραδυνθεί, αλλά αν συνεχίσετε να τρώτε υγιεινά και να προσθέσετε μέτρια άσκηση στην καθημερινότητά σας, θα συνεχίσετε να χάνετε βάρος.

Ένα άλλο πλεονέκτημα αυτής της δίαιτας είναι η απλότητά της. Είναι πολύ εύκολο να την ακολουθήσετε. Απλά μειώστε τους υδατάνθρακες και τα λίπη και επιδιώξτε να τρώτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες για κάθε γεύμα.

Ο σύντομος κατάλογος των κανόνων διευκολύνει να θυμάστε τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να καταναλώσετε για τις δεκατρείς ημέρες. Όπως πάντα, ένα ημερολόγιο διατροφής θα σας βοηθήσει να παρακολουθείτε τι έχετε φάει κάθε μέρα και θα σας βοηθήσει να παραμείνετε στο στόχο σας.