Έξυπνα tips για να μειώσετε σπλαχνικό λίπος

Photo of author
Written By Aλ Χασούντ Αλεξάνδρα

Περιεχόμενα

Τι είναι το σπλαχνικό σωματικό λίπος;

Το σπλαχνικό σωματικό λίπος, γνωστό και ως “κρυφό” λίπος, είναι το λίπος που αποθηκεύεται βαθιά μέσα στην κοιλιά, τυλιγμένο γύρω από τα όργανα, συμπεριλαμβανομένου του ήπατος και των εντέρων. Αποτελεί περίπου το ένα δέκατο του συνόλου του λίπους στο σώμα.

Το περισσότερο λίπος αποθηκεύεται κάτω από το δέρμα και είναι γνωστό ως υποδόριο λίπος. Αυτό είναι το λίπος που είναι ορατό και που μπορείτε να το αισθανθείτε. Το υπόλοιπο λίπος στο σώμα είναι κρυμμένο. Αυτό είναι το σπλαχνικό λίπος και μπορεί να περιβάλλει και την περιφέρεια μέσης.

Το σπλαχνικό λίπος κάνει την κοιλιά να προεξέχει ή δίνει στο σώμα το σχήμα του “μήλου”. Παράγει επίσης χημικές ουσίες και ορμόνες που μπορεί να είναι τοξικές για το σώμα και μπορεί επίσης να προκαλέσει καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ ο σακχαρώδης διαβήτης μπορεί να προκληθεί επίσης από το υπερβολικό πάχος.

Το σπλαχνικό λίπος παράγει περισσότερες τοξικές ουσίες από το υποδόριο λίπος, οπότε είναι πιο επικίνδυνο. Ακόμη και σε αδύνατους ανθρώπους, η ύπαρξη σπλαχνικού λίπους ενέχει μια σειρά από κινδύνους για την υγεία.

Το σπλαχνικό λίπος είναι πιο συχνό στους άνδρες απ’ ό,τι στις γυναίκες.

Πως δημιουργείται το σπλαχνικό λίπος, τι είναι αυτό που το προκαλεί;

Το λίπος αποθηκεύεται όταν καταναλώνετε πολλές θερμίδες και έχετε πολύ λίγη σωματική δραστηριότητα ή μέτριας έντασης αερόβια άσκηση. Ορισμένοι άνθρωποι τείνουν να αποθηκεύουν λίπος γύρω από την κοιλιακή κοιλότητα τους και όχι στους γοφούς λόγω των γονιδίων τους.

Στις γυναίκες, η γήρανση μπορεί να αλλάξει το σημείο όπου το σώμα αποθηκεύει λίπος. Ειδικά μετά την εμμηνόπαυση, η μυϊκή μάζα των γυναικών μειώνεται και το λίπος τους αυξάνεται. Καθώς οι γυναίκες γερνούν, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν περισσότερο σπλαχνικό λίπος στην κοιλιά, ακόμη και αν δεν παίρνουν βάρος.

Στους άνδρες, η ηλικία και η γενετική παίζουν επίσης ρόλο στην ανάπτυξη σπλαχνικού λίπους. Η κατανάλωση αλκοόλ αλλά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί επίσης να οδηγήσει σε περισσότερο λίπος στην κοιλιά στους άνδρες.

ΦΥΤΙΚΑ ΧΑΠΙΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ

Συμπλήρωμα Αδυνατίσματος

reduslim

Αυτά είναι μερικά από τα οφέλη του Reduslim

Είναι φυτικό χάπι και δεν έχει παρενέργειες
✓ Τα περιττά κιλά χάνονται και δεν ξανά επιστρέφουν
✓ Βελτιώνετε τον μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας

39€  78€

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για την υγεία από το σπλαχνικό λίπος;

Η ύπαρξη σπλαχνικού λίπους στην κοιλιά αποτελεί ένδειξη μεταβολικού συνδρόμου, μιας συλλογής διαταραχών που περιλαμβάνουν υψηλή αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία, υψηλή χοληστερόλη και αντίσταση στην ινσουλίνη. Μαζί, αυτά προκαλούν αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής νόσου και διαβήτη τύπου 2.

Το υπερβολικό σπλαχνικό λίπος στην κοιλιά μπορεί επίσης να προκαλέσει:

  • Καρκίνο
  • Άσθμα
  • Ηπατική νόσο
  • Νόσο της χοληδόχου κύστης και ουρική αρθρίτιδα
  • Προβλήματα γονιμότητας
  • Πόνος στη μέση
  • Οστεοαρθρίτιδα

Πώς μπορώ να ξέρω αν έχω σπλαχνικό λίπος;

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε αν έχετε σπλαχνικό λίπος είναι να μετρήσετε τη μέση σας. Η περίμετρος της μέσης είναι ένας καλός δείκτης για το πόσο λίπος βρίσκεται βαθιά μέσα στην κοιλιά, γύρω από τα όργανα. Για τις γυναίκες, ο κίνδυνος χρόνιων ασθενειών είναι αυξημένος εάν η περίμετρος της μέσης είναι 80 εκατοστά ή περισσότερο και για τους άνδρες 94 εκατοστά ή περισσότερο.

Αυτές οι μετρήσεις δεν ισχύουν για τα παιδιά ή τις έγκυες γυναίκες. Αν πιστεύετε ότι η περίμετρος της μέσης σας μπορεί να είναι πολύ μεγάλη και υπάρχει συσσώρευση σπλαχνικού λίπους, μιλήστε με το γιατρό σας.

Η μέτρηση του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) μπορεί επίσης να δείξει αν κουβαλάτε πολύ λίπος.

Πώς μπορώ να μειώσω το σπλαχνικό λίπος;

Αντιμετώπιση του σπλαχνικού λίπους

Ο καλύτερος τρόπος για τη μείωση του σπλαχνικού λίπους είναι η απώλεια βάρους και η δίαιτα. Το σπλαχνικό λίπος ανταποκρίνεται καλύτερα στη δίαιτα και την άσκηση από ό,τι το λίπος στους γοφούς. Η τακτική αερόβια άσκηση μπορεί επίσης να σταματήσει την επανεμφάνιση του σπλαχνικού λίπους.

Μια άλλη επιλογή είναι η φαρμακευτική αγωγή, αλλά οι μελέτες δείχνουν ότι αυτή δεν είναι τόσο αποτελεσματική στη μείωση του σπλαχνικού λίπους όσο η άσκηση. Η λιποαναρρόφηση δεν λειτουργεί για την αφαίρεση του σπλαχνικού λίπους.

Παρόλο που δεν μπορείτε να αλλάξετε τη γενετική σας, τις ορμόνες ή την ηλικία σας, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών με:

  • Άσκηση για τουλάχιστον τριάντα λεπτά καθημερινά (για παράδειγμα με γρήγορο περπάτημα, ποδηλασία, αερόβια άσκηση και προπόνηση ενδυνάμωσης)
  • Υγιεινή διατροφή
  • Να μην καπνίζετε
  • Μείωση των ζαχαρούχων ποτών
  • Αρκετός ύπνος

Η ύπαρξη μιας ισορροπημένης διατροφής με φαγητά πλούσια σε βιταμίνες με περισσότερη πρωτεΐνη, ο υγιεινός τρόπος ζωής, οι αρκετές ώρες ύπνου και η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορούν να συμβάλλουν επίσης δραστικά στην απώλεια λίπους και συνολικά στην υγεία μας.

  • Κετογονικές Δίαιτες

Οι Κετογονικές Δίαιτες χαρακτηρίζονται για τον αυστηρό περιορισμό στην πρόσληψη υδατανθράκων, χαμηλή ως πρόσληψη πρωτεϊνών και μεγάλη κατανάλωση χρήσιμων λιπών. Έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να έχει ποικίλα οφέλη όσον αφορά το σωματικό μας βάρος.

  • Δίαιτες βασισμένες σε Φυτικά Προϊόντα

Τα φυτικά προϊόντα χαρακτηρίζονται ως διατροφικά πρότυπα που περιλαμβάνουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης και πιο συγκεκριμένα, λαχανικά, φρούτα, δημητριακά και όσπρια. Σε αυτά όπως είναι λογικό συγκαταλέγονται οι vegan και vegetarian δίαιτες, η γνωστή μεσογειακή διατροφή και η Σκανδιναβική Διατροφή.

Κύριο χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω αποτελεί το γεγονός ότι το κρέας και τα ζωικά προϊόντα αποκλείονται πλήρως ή καταναλώνονται σε αρκετά μικρό βαθμό. Έχει αποδειχθεί ότι αυτός ο τύπος διατροφής έχει σημαντική ευεργετική επίδραση στα λιπίδια του αίματος και σχετίζεται με χαμηλό σωματικό βάρος και ποσοστό σωματικού λίπους.

Επιπλέον, επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε μεσήλικες άνδρες και γυναίκες έδειξε πως μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και φυτικά λίπη, σχετίζεται με αρκετά μειωμένα ποσοστά σπλαχνικού λίπους.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε σύνθετους υδατάνθρακες δεν είναι αποδεκτά, καθώς έχουν δείξει ότι συμβάλλουν στην αύξηση του κοιλιακού λίπους. Το λίπος μπορεί να μειωθεί επίσης από τρόφιμα ολικής άλεσης, ενώ η υπερβολική κατανάλωση γλυκών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

Το σπλαχνικό λίπος σχετίζεται απόλυτα με πλήθος παθολογικών καταστάσεων και με αρκετά μειωμένο προσδόκιμο ζωής. Συνεπώς, υπάρχει σημαντική ανάγκη για ανάπτυξη ιδεών που θα οδηγήσουν στην άμεση αντιμετώπισή του, αλλά και στην πρόληψη εμφάνισης του στην περιοχή της κοιλιάς.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το σπλαχνικό λίπος μπορεί να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό με σωστή διατροφή και άσκηση. Ωστόσο, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής απόλυτη συμφωνία ως προς το ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος αντιμετώπισής του, που θα επιφέρει και την μεγάλη απώλεια βάρους.

Κατά γενική ομολογία, θα πρέπει να συνδυάσουμε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, με τακτική αερόβια άσκηση για τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως. Έτσι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια του κοιλιακού λίπους σταδιακά.