6 τρόποι για να απαλλαγείτε από την κατακράτηση υγρών

Photo of author
Written By Achilleas Kandis

Η κατακράτηση νερού στον οργανισμό συμβαίνει όταν συσσωρεύονται πολλά υγρά μέσα στο σώμα σας. Είναι επίσης γνωστό ως κατακράτηση υγρών ή οίδημα.

Η κατακράτηση υγρών συμβαίνει στο κυκλοφορικό σύστημα ή μέσα στους ιστούς και τις κοιλότητες. Μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο στα χέρια, τα πόδια, τους αστραγάλους και τα πόδια.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό, πολλοί από τους οποίους δεν είναι σοβαροί. Ορισμένες γυναίκες εμφανίζουν κατακράτηση υγρών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή πριν από τη μηνιαία τους περίοδο.

Άτομα που είναι σωματικά ανενεργά, όπως όταν είναι κλινήρης ή κάθονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε κρεβάτι μπορεί επίσης να επηρεαστούν.

Ωστόσο, η κατακράτηση υγρών μπορεί επίσης να είναι σύμπτωμα μιας σοβαρής ιατρικής κατάστασης όπως η νεφρική ανεπάρκεια ή η καρδιακή ανεπάρκεια. Εάν αντιμετωπίζετε ξαφνική ή σοβαρή κατακράτηση υγρών, αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου το πρήξιμο είναι ήπιο και δεν υπάρχει υποκείμενη πάθηση υγείας, μπορεί να μπορέσετε να μειώσετε την κατακράτηση νερού με μερικά απλά κόλπα.

Παρακάτω θα δείτε 6 τρόπους για να μειώσετε την κατακράτηση υγρών.

1. Τρώτε λιγότερο αλάτι

Το αλάτι αποτελείται από νάτριο και χλωρίδιο. Το νάτριο συνδέεται με το νερό στο σώμα και βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών τόσο εντός όσο και εκτός των κυττάρων.

Εάν τρώτε συχνά γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, όπως πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα, το σώμα σας είναι σίγουρο πως θα συγκρατήσει νερό. Στην πραγματικότητα, αυτές οι τροφές είναι η μεγαλύτερη διατροφική πηγή νατρίου.

Η πιο κοινή συμβουλή για τη μείωση της κατακράτησης νερού είναι η μείωση της πρόσληψης νατρίου . Ωστόσο, τα στοιχεία πίσω από αυτό είναι μικτά.

Αρκετές μελέτες έχουν βρει ότι η αυξημένη πρόσληψη νατρίου οδηγεί σε αυξημένη κατακράτηση υγρών μέσα στο σώμα.

Από την άλλη πλευρά, μια μελέτη σε υγιείς άνδρες δεν βρήκε το ίδιο αποτέλεσμα, επομένως τα αποτελέσματα μπορεί να εξαρτώνται από το άτομο.

Συμπέρασμα : Το νάτριο μπορεί να συνδεθεί με το νερό στο σώμα και η
μείωση της πρόσληψης αλατιού μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού.

2. Αυξήστε την πρόσληψη μαγνησίου

Το μαγνήσιο είναι ένα πολύ σημαντικό ορυκτό για τον οργανισμό μας. Στην πραγματικότητα, εμπλέκεται σε περισσότερες από 300 ενζυματικές αντιδράσεις που διατηρούν τη λειτουργία του σώματος .

Επιπλέον, η αύξηση της πρόσληψης μαγνησίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι 200 ​​mg μαγνησίου την ημέρα μείωσαν την κατακράτηση νερού σε γυναίκες με προεμμηνορροϊκά συμπτώματα.

Άλλες μελέτες σε γυναίκες με PMS έχουν αναφέρει παρόμοια αποτελέσματα.

Καλές πηγές μαγνησίου περιλαμβάνουν ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως, μαύρη σοκολάτα και φυλλώδη, πράσινα λαχανικά. Διατίθεται και ως συμπλήρωμα. Μπορείτε να βρείτε συμπληρώματα μαγνησίου στο τοπικό σας φαρμακείο.

Συμπέρασμα:  Το μαγνήσιο έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό στη μείωση της κατακράτησης υγρών, τουλάχιστον για γυναίκες με προεμμηνορροϊκά συμπτώματα.

3. Αυξήστε την πρόσληψη βιταμίνης Β6

Η βιταμίνη Β6 είναι μια ομάδα πολλών σχετικών βιταμινών. Είναι σημαντική για το σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και εξυπηρετούν πολλές άλλες λειτουργίες στο σώμα.

Η βιταμίνη Β6 έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την κατακράτηση νερού σε γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6 περιλαμβάνουν τις μπανάνες , τις πατάτες , τα καρύδια και το κρέας. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε συμπληρώματα βιταμίνης Β6.

Συμπέρασμα: Η βιταμίνη Β6 μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού,
ειδικά σε γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.

4. Τρώτε περισσότερες τροφές πλούσιες σε κάλιο

Το κάλιο είναι ένα ορυκτό που εξυπηρετεί πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας . Για παράδειγμα, βοηθά στην αποστολή των ηλεκτρικών σημάτων που κρατούν το σώμα σε λειτουργία. Μπορεί επίσης να ωφελήσει την υγεία της καρδιάς.

Το κάλιο φαίνεται να βοηθά στη μείωση της κατακράτησης υγρών με δύο τρόπους, μειώνοντας τα επίπεδα νατρίου και αυξάνοντας την παραγωγή ούρων.

Οι μπανάνες, τα αβοκάντο και οι ντομάτες είναι παραδείγματα τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο.

Συμπέρασμα:  Το κάλιο μπορεί να μειώσει την κατακράτηση υγρών, αυξάνοντας την παραγωγή ούρων και μειώνοντας την ποσότητα νατρίου στο σώμα σας .

Η πικραλίδα ( Taraxacum officinale ) είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται ως φυσικό διουρητικό στη λαϊκή ιατρική εδώ και πολύ καιρό. Τα φυσικά διουρητικά μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της κατακράτησης υγρών, κάνοντας σας να ουρείτε πιο συχνά.

Σε μια μελέτη, 17 εθελοντές έλαβαν τρεις δόσεις εκχυλίσματος φύλλων πικραλίδας σε διάστημα 24 ωρών. Παρακολούθησαν την πρόσληψη και την παραγωγή υγρών τους τις επόμενες ημέρες και ανέφεραν σημαντική αύξηση στην ποσότητα των παραγόμενων ούρων.

Αν και αυτή ήταν μια μικρή μελέτη χωρίς ομάδα ελέγχου, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το εκχύλισμα πικραλίδας μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό διουρητικό. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η πικραλίδα μπορεί να έχει πολλά άλλα πιθανά οφέλη .

Συμπέρασμα: Η πικραλίδα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού,
ειδικά όταν καταναλώνεται ως εκχύλισμα φύλλων.

6. Αποφύγετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων ανεβάζουν σημαντικά τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα .

Τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης αναγκάζουν το σώμα σας να συγκρατεί περισσότερο νάτριο αυξάνοντας την επαναρρόφηση του νατρίου στα νεφρά.

Αυτό οδηγεί σε περισσότερο όγκο υγρού μέσα στο σώμα σας. Παραδείγματα επεξεργασμένων υδατανθράκων περιλαμβάνουν επεξεργασμένα σάκχαρα και δημητριακά, όπως επιτραπέζια ζάχαρη και λευκό αλεύρι.

Συμπέρασμα: Η κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων μπορεί να αυξήσει τα
επίπεδα ινσουλίνης στο σώμα σας, η οποία, με τη σειρά της, αυξάνει την επαναρρόφηση του νατρίου στα
νεφρά, οδηγώντας σε υψηλότερο όγκο υγρών.

Κατακράτηση Υγρών Αντιμετώπιση (Άλλοι τρόποι)

Η μείωση της κατακράτησης υγρών είναι κάτι που δεν έχει μελετηθεί πολύ. Ωστόσο, υπάρχουν μερικοί άλλοι δυνητικά αποτελεσματικοί τρόποι για τη μείωση της κατακράτησης νερού.

Λάβετε υπόψη ότι ορισμένα από αυτά που θα σας αναφέρουμε, υποστηρίζονται μόνο από στοιχεία, όχι από μελέτες.

  • Μετακινηθείτε: Το απλό περπάτημα και η λίγη κίνηση μπορεί να είναι αποτελεσματικά στη μείωση της συσσώρευσης υγρών σε ορισμένες περιοχές, όπως τα κάτω άκρα. Το να σηκώνετε τα πόδια σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει.
  • Πίνετε περισσότερο νερό: Μερικοί πιστεύουν ότι η αύξηση της πρόσληψης νερού μπορεί παράδοξα να μειώσει την κατακράτηση νερού.
  • Μαϊντανός: Αυτό το βότανο έχει τη φήμη του διουρητικού στη λαϊκή ιατρική.
  • Ιβίσκος: Το Roselle, ένα είδος ιβίσκου , έχει χρησιμοποιηθεί στη λαϊκή ιατρική ως διουρητικό. Μια πρόσφατη μελέτη υποστηρίζει επίσης το ίδιο.
  • Σκόρδο: Γνωστό για την επίδρασή του στο κοινό κρυολόγημα, το σκόρδο έχει χρησιμοποιηθεί ιστορικά ως
    διουρητικό.
  • Μάραθος: Αυτό το φυτό μπορεί επίσης να έχει διουρητική δράση.
  • Τσουκνίδα: Αυτή είναι μια άλλη λαϊκή θεραπεία που χρησιμοποιείται για τη μείωση της κατακράτησης νερού.
  • Χυμός cranberry: Έχει υποστηριχθεί ότι ο χυμός cranberry μπορεί να έχει διουρητική
    δράση.

Συμπέρασμα: Ορισμένες άλλες τροφές και μέθοδοι μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση
της κατακράτησης νερού, αλλά τα αποτελέσματά τους δεν έχουν μελετηθεί ευρέως.