Βύσσινο: Ξυνό Αλλά Θαυματουργό

vissino

Η οξύχυμος κερασιά παράγει ξινά κεράσια. Τόσο ξινά που οι νοικοκυρές, για να τα κάνουν γλυκό του κουταλιού, χρησιμοποιούν ίσα μέρη ζάχαρης και καρπού. Όταν όμως δέσει το σιρόπι τους, γίνεται το πιο λαχταριστό διακοσμητικό σε παγωτά, όπως το καϊμάκι και η βανίλια και, όταν αραιωθεί με νερό, ο πιο εύγευστος χυμός. Πρόκειται για τα βύσσινα, που εμφανίστηκαν και θα μείνουν για πολύ λίγο στα οπωροπωλεία, γιατί είναι φρούτα ανόθευτα από βιολογικές μεταλλάξεις και η εποχή της συγκομιδής τους είναι πολύ μικρή. Οπότε, αναζήτησέ τα έγκαιρα! Ξεχωρίζουν από τα κεράσια χάρις στο ανοικτό κόκκινο χρώμα τους.

Ανάρπαστο γλυκό
Το βύσσινο είναι φρούτο αγαπημένο και στην κυριολεξία συνυφασμένο με τη μυρωδιά της μαστίχας και τη γλύκα της παγωμένης βανίλιας. Όσοι πρόλαβαν, θυμούνται τη σπιτική, νόστιμη, παγωμένη βυσσινάδα που πρόσφερε η οικοδέσποινα το κατακαλόκαιρο στους επισκέπτες της. Δεν ξεχνούν επίσης ότι το γυάλινο βαζάκι με το γλυκό βύσσινο γινόταν ανάρπαστο σε όλα σχεδόν τα μέλη της οικογένειας. Γι’ αυτό και κρυβόταν επιμελώς σε κάποιο μυστικό ντουλάπι, ώστε να μην αδειάσει σε απρόβλεπτο χρόνο. Δεν είναι παράξενο, λοιπόν, που η ιδιαίτερη γεύση και το άρωμά του χρησιμοποιούνται συχνά σε φαρμακευτικά σιρόπια και σκευάσματα.

Σχετικά Άρθρα  Printables: Εκτύπωσε Σχολικό Πρόγραμμα Για Τα Παιδιά Σου Vol. 1

Δυναμωτικός καρπός
Δεν το τρώνε όμως όλοι οι λαοί ως γλύκισμα. Όσοι αντέχουν την ξινή αλλά αρωματική γεύση του απολαμβάνουν το φρούτο στη φυσική του κατάσταση ή αποξηραμένο, οπότε είναι εξαιρετικό για δίαιτα. Θεωρείται δυναμωτικός καρπός, ωφέλιμος για την αναιμία, το άσθμα, τις νόσους των νεφρών και του ήπατος, καθώς και για τις αρθρίτιδες, αφού μειώνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος. Περιέχει πολύ μεγάλες ποσότητες από βιταμίνη C (ωμό) και αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες, όπως ανθοκυανίνες (περισσότερες από ό,τι στα κεράσια), που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και τα βλαβερά επακόλουθά τους στον οργανισμό. Επομένως, αποτρέπει την ανάπτυξη όγκων, τις φλεγμονές και ενδείκνυται για όσους έχουν καρδιοαγγειακά προβλήματα. Οι αθλητές με καταπονημένους μυς πίνουν τον χυμό του ως παραδοσιακή παυσίπονη συνταγή. Οι 17 ευεργετικές αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει του προσδίδουν επίσης αντιγηραντικές ιδιότητες, ενώ δύο από αυτές (καμπφερόλη, κουερσετίνη) βελτιώνουν τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την όραση. Η δε βιταμίνη Α που εμπεριέχει, είναι δεκαπλάσια από ό,τι στα κεράσια.

Μάρκος Μελιόπουλος
Yoga and Pilates Instructor – Personal Trainer – Physiotherapist

Facebook Page: Marcus Meliopoulos
Email: mmeliopoulos@yahoo.gr

Πηγή

Share and Enjoy

Get Socializing
error