Super Foods

Το γνωστό σε όλους μας «είσαι ό, τι τρως» ισχύει απολύτως. Αν δεν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, είσαι περισσότερο επιρρεπής σε αρρώστιες, σωματικές αλλά και ψυχικές.

Τους  βασικούς κανόνες  για ένα υγιές σώμα και πνεύμα είμαι σίγουρη ότι τους γνωρίζεις ήδη. Όμως, τον τελευταίο καιρό,  η τάση της υγιεινής διατροφής έχει περάσει σε μια νέα εποχή, εκείνη των superfoods.

Superfoods ονομάζουμε τα τρόφιμα που έχουν πολύ υψηλά ποσοστά θρεπτικών στοιχείων και ευεργετικές ιδιότητες, που- θεωρητικά- μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ας δούμε κάποια απ’ τα πιο σημαντικά:

Μύρτιλλο (blueberry)
Οφείλει το μπλε χρώμα του στην αντιοξειδωτική ουσία ανθοκυανιδίνη, η οποία συνδέεται με τη μείωση παθήσεων του καρδιαγγειακού συστήματος και των ματιών.  Επίσης, περιορίζει την κυτταρική οξείδωση (ελεύθερες ρίζες) και βοηθάει στην αντιμετώπιση των κιρσών στα πόδια. Άλλες πηγές της ανθοκυανιδίνης, σε μικρότερη όμως ποσότητα, είναι όλα τα είδη μούρων και τα κόκκινα σταφύλια.


Ρόδι
Περιέχει πολύ μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης  C απ’ το πορτοκάλι. Προστατεύει σημαντικά την καρδιά και βοηθάει στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του καρκίνου του προστάτη. Παρόμοιες ιδιότητες παρουσιάζουν τα βατόμουρα, οι φράουλες και τα φραγκοστάφυλα.

Σολομός
Ίσως η σημαντικότερη πηγή σε ωμέγα- 3 λιπαρά. Η ανεπαρκής λήψη τους συνδέεται με την αρτηριοσκλήρυνση κι άλλες παθήσεις.   Υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα- 3 έχουν, επίσης, ο γαύρος και σαρδέλα.

Πράσινο τσάι
Πλούσιο σε κατεχίνες και πολυφαινόλες- πολύτιμα αντιοξειδωτικά, εμποδίζει ορισμένους τύπους καρκίνου και βοηθάει στη αποφυγή καρδιακών επεισοδίων.  Τα ίδια οφέλη παρέχει και το μαύρο τσάι.

Ιπποφαές
Ίσως το σημαντικότερο superfood, με πάνω από 15 αντιοξειδωτικές ουσίες, λιπαρά οξέα ωμέγα- 3, ωμέγα- 6, ωμέγα- 9 και ωμέγα- 7, στερόλες και φλαβονοειδή. Περιέχει τις περισσότερες βιταμίνες, όλα τα αμινοξέα, πλήθος μετάλλων και ιχνοστοιχείων, καροτένιο, λυκοπένιο, ζεαξανθίνη, ασταξανθίνη και πολλά άλλα συστατικά.

Γκότζι
Ένα είδος μούρου, το οποίο περιέχει β- Καροτίνη, βιταμίνες C, Β1 και Β2, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία, αντιοξειδωτικά και αμινοξέα. Θεωρείται πως έχει ισχυρή αντιγηραντική δράση και βοηθάει σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Σπιρουλίνα
Είναι γένος βρώσιμων βακτηρίων. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, βιταμίνες Ε, Β1, Β5 και Β6, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Επίσης, περιέχει σίδηρο, β-καροτένιο, αντιοξειδωτικά, λιπαρά οξέα και χλωροφύλλη.
Χάρη στην υψηλή συγκέντρωση βιταμινών, θωρακίζει τον οργανισμό και συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κόπωσης και του άγχους. Τέλος, έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση λόγων της υψηλής συγκέντρωσης των βιταμινών.

Share and Enjoy

Get Socializing
error
Σχετικά Άρθρα  Fall Smokey MakeUp Tutorial